بهار فناوری

درحالی‌که شرکت‌های هوش مصنوعی و استودیوهای هالیوودی بر سر استفاده از این فناوری برای تولید آثار هنری با یکدیگر اختلاف دارند، نتفلیکس اعلام کرده که شروع به استفاده از هوش مصنوعی در فیلم و سریال‌های تولید خود کرده است.

«تد ساراندوس»، مدیرعامل مشترک نتفلیکس، در کنفرانس مربوط به نتایج مالی این شرکت اعلام کرده که در سریال آرژانتینی «El Atonata» برای اولین‌بار از محتوای نمایشی تولیدشده توسط هوش مصنوعی استفاده شده است. به گفته او، تیم تولید داخلی ‌نتفلیکس‌ با همکاری تهیه‌کنندگان این سریال، با کمک هوش مصنوعی صحنه‌ای از فروریختن یک ساختمان را خلق کرده‌اند.

ساراندوس همچنین در ادامه گفت که تولید این صحنه با هوش مصنوعی، ده برابر سریع‌تر از روش‌های سنتی بوده و هزینه کمتری نیز داشته است. او تأکید کرد:

«ما همچنان معتقدیم که هوش مصنوعی فرصت فوق‌العاده‌ای برای کمک به سازندگان در بهبود کیفیت فیلم‌ها و سریال‌ها ارائه می‌کند، نه فقط برای کاهش هزینه‌ها. ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی واقعی هستند و توسط انسان‌های واقعی در فرایند تولید استفاده می‌شوند.»

به گفته او، تیم‌های تولیدی نتفلیکس هم‌اکنون از این ابزارها برای برنامه‌ریزی نماها و جلوه‌های ویژه استفاده می‌کنند.

«گرگ پیترز»، دیگر مدیرعامل نتفلیکس، اعلام کرده این شرکت در سایر بخش‌ها ازجمله شخصی‌سازی محتوا، جستجو و تبلیغات نیز از هوش مصنوعی بهره می‌برد و قصد دارد در نیمه دوم سال جاری تبلیغات تعاملی را نیز راه‌اندازی کند. نتفلیکس اوایل امسال قابلیت جستجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در پلتفرم خود فعال کرده بود.

عملکرد مالی نتفلیکس در دومین فصل 2025

در مورد گزارش مالی فصل دوم 2025، نتفلیکس اعلام کرده که در این دوره 11.08 میلیارد دلار درآمد کسب کرده که نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد داشته و سود خالص آن نیز به 3.13 میلیارد دلار رسیده است. همچنین کاربران در نیمه اول سال جاری بیش از 95 میلیارد ساعت محتوا تماشا کرده‌اند که یک‌سوم آن‌ها مربوط به عناوین غیرانگلیسی بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =