بهار فناوری

به گزارش خبرنگار مهر، هادی اسماعیلی مدیرعامل موسسه بهمن سبز در یادداشتی، به نکاتی درباره وضعیت توزیع فیلم در سینمای ایران اشاره کرده است. این مطلب حاوی آمارهای قابل توجهی درباره هشت فیلم سینمایی است که از ابتدای امسال در سینماهای کشور به نمایش در آمده‌اند.

متن یادداشت مدیر عامل بهمن سبز به شرح زیر است:

«این حق را به ما بدهید که نسبت به برخی از مواضع که در روزهای اخیر گرفته شده است، گله مند باشیم. متاسفانه شاهد جریان‌های رسانه‌ای هستیم که در شکل‌گیری وضعیت امروز سینما، انگشت اتهام را به سمت سینماداران برده‌اند و مشکل نفروختن برخی از فیلم‌های اکران شده را در یک صورت‌بندی سطحی و تک‌خطی به شیوه سانس‌دهی فیلم مرتبط دانستند.

در اینجا به اختصار آنالیز اکران و سانس‌دهی هشت فیلم سینمایی را با هم مرور می‌کنیم. مشاهده خواهید کرد در وضعیتی که سینمای ایران با افت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب روبه‌رو است، همچنان مجموعه سینماهای بهمن سبز در کنار آثار شریف سینمای ایران است. البته این ادعای گزافی نیست چون همیشه تلاش و نگرانی ما طراحی شیوه‌های متعدد رویداد و اکران برای حمایت از ژانرهای متنوع سینمای ایران است نه اینکه بخواهیم در سینمای تک ژانر گرفتار شویم.

توضیحات مدیرعامل بهمن سبز درباره سانس‌بندی سینماها

در آمارهایی که در عکس‌ها وجود دارد، گزارش فروش، مخاطب و سانس دهی سینماهای بهمن سبز از فیلم‌های «زیبا صدایم کن»، «موسی کلیم الله (ع)»، «پیشمرگ»، «اسفند»، «صیاد»، «صبح اعدام»، «بامبولک» و «رویاشهر» را ببینید. لازم به ذکر است که به غیر از انیمیشن «رویا شهر»، مابقی آثار سینمایی از تولیدات حوزه هنری نیستند و مجموعه بهمن سبز با توجه به وظیفه ذاتی خود در حمایت از ژانرهای متنوع سینمای ایران از مجموعه این آثار حمایت کرده است. این گزارش را هم اضافه کنید به حمایت‌های بی دریغی که سینماهای بهمن سبز با برگزاری رویدادهای اکران مردمی از این جنس آثار سینمایی داشته است.

حرف آخر به همه عزیزان همیشه طلب‌کار از مجموعه سینماداری! اینکه خواهشا آدرس غلط ندهید تا مسیرها و شیوه‌های اکران اصلاح شود؛ که نفع این اصلاحات بیش از آنکه متوجه سینماداران شود به کار جریان فیلمسازی کشور خواهد آمد. پیشنهاد می‌کنم در شیوه نقد کردنتان، اول یک سوزن به خودتان بزنید بعد یک جوالدوز به سینمادار! و یک بار به این سوال پاسخ دهید که واقعاً شما چند درصد از هزینه‌های میلیاردی فیلمتان را صرف تبلیغ و معرفی به مخاطب می‌کنید که حالا از سینمادار توقع دارید در آخرین مرحله از چرخه توزیع فیلم، باید سانس‌های خالی سینما را در اختیار فیلمتان قرار دهد. اینکه اساساً آیا فیلمسازان ما در زمان تولید به ایده‌های توزیعی فیلمشان فکر می‌کنند؛ اینکه باید فیلمی بسازند که تمام عناصر بصری و روایی مناسب اکران در پرده بزرگ سینما را رعایت کند؟ من در این سال‌ها کمتر فیلمی با چنین ویژگی‌هایی دیدم شما را نمی دانم.»

آنالیز فیلم «بامبولک» را اینجا ببینید.

آنالیز فیلم «زیبا صدایم کن» را اینجا ببینید.

آنالیز فیلم «موسی کلیم الله (ع)» را اینجا ببینید.

آنالیز فیلم «پیشمرگ» را اینجا ببینید.

آنالیز فیلم «اسفند» را اینجا ببینید.

آنالیز فیلم «صیاد» را اینجا ببینید.

آنالیز فیلم «صبح اعدام» را اینجا ببینید.

آنالیز فیلم «رویاشهر» را اینجا ببینید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =