موفقیت Black Myth: Wukong بر کسی پوشیده نیست. این اثر AAA، پتانسیل شرکتهای بازیسازی چینی را به رخ کشید و عرصه را برای سرمایهگذاریهای بزرگتر در صنعت بازی این کشور فراهم کرد. سازندۀ بازی، یعنی استودیوی Game Science، به طور متعدد نامزد دریافت جایزه بهترین بازی سال شد و رکوردهای زیادی را در استیم جا به جا کرد. حالا، یکی از توسعهدهندگان بزرگ کونامی نیز Black Myth: Wukong را تکاندهندهترین بازی سال میداند.

نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okamura)، تهیهکننده ارشد کونامی، اخیراً در مصاحبه سالانه توسعهدهندگان شرکت، تکاندهندهترین بازی سال ۲۰۲۴ را از دیدگاه خود انتخاب کرد.
او سریعاً Black Myth: Wukong را برگزید و اشاره داشت که گیمپلی بازی استودیوی Game Science در هیچ عنوان دیگری پیدا نمیشود. نوریاکی اوکامورا همچنین تاکید کرد که این بازی لیاقت نامزدی بهترین بازی سال را داشت.
به گفته نوریاکی اوکامورا، بازیهایی چون Black Myth: Wukong و Genshin Impact توانایی توسعهدهندگان چینی را به نمایش میگذارند و این منطقه که به بازیهایش شناخته شده نیست را در صنعت بازی مطرح میکنند:
هنوز هم شوکهکننده است که توسعهدهندهای بدون تجربه قبلی، ناگهان یکی از مدعیان بهترین بازی سال را عرضه کند.
موضوع جالب توجه این است که نوریاکی اوکامورا تنها توسعهدهندهای نیست که چنین واکنشی به Black Myth: Wukong نشان میدهد و توسعهدهندگانی از شرکتهای Koei Tecmo و Cygames نیز واکنش مشابهای داشتند.

با توجه به اظهارات توسعهدهندگان مختلف، پر واضح است که تاثیر Black Myth: Wukong بر صنعت بازی فراتر از تصور بوده و انتظار میرود استودیوی Game Science با انتشار بستهالحاقی و دنباله این فرنچایز را گسترش دهد.
کونامی در حال حاضر بر روی توسعه ریمیک Metal Gear Solid 3 متمرکز شده است. نوریاکی اوکامورا اشاره کرده بود که انتشار این بازی در سال ۲۰۲۵ اولویت خواهد داشت.



















