بهار فناوری

آشنایی با پست مشترک در اینستاگرام و قابلیت‌های آن

در چشم‌انداز همیشه در حال تحول رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام به معرفی ویژگی‌هایی ادامه می‌دهد که برای بهبود ارتباط و گسترش دسترسی طراحی شده‌اند. یکی از این ویژگی‌ها که به‌طور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته است، پست مشترک در این پلتفرم است. در ادامه به شما خواهیم گفت که پست مشترک در اینستاگرام چیست، سازوکار و نحوه فعال سازی پست مشترک در اینستاگرام چگونه است. پس تا انتها همراه ما باشید.

پست مشترک در اینستاگرام چیست؟

این قابلیت که به آن “Collabs” نیز گفته می‌شود، به دو حساب اینستاگرام اجازه می‌دهد تا به‌صورت مشترک یک پست یا ریل (Reel) را منتشر کنند و همزمان آن را در هر دو پروفایل به اشتراک بگذارند.

اساساً، هنگامی که یک پست مشترک ایجاد می‌کنید، محتوا (عکس، ویدئو یا ریل) در فید هر دو نفر ظاهر می‌شود. نکته مهم ماجرا این است که تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و بازدیدهای این محتوا به‌صورت مشترک نمایش داده می‌شوند و تعامل ایجاد شده روی پست، ترکیب شده و برای دنبال‌کنندگان هر دو حساب قابل مشاهده است. این مدل جدید اشتراک و تعامل، هسته اصلی چیزی است که یک پست مشترک را در این پلتفرم، متمایز و قدرتمند می‌سازد.

از طرفی، داشتن یک سیستم قابل اعتماد برای نظارت بر معیارهای کلیدی مانند دسترسی، نرخ تعامل و رشد دنبال‌کننده که از این پست‌ها حاصل می‌شود، می‌تواند موقعیت‌های ارزشمندی را برای شما فراهم کند. یکی از پلتفرم‌هایی که با تحلیل داده‌ها در پلتفرم‌های دیگر مثل شاپیفای یا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، کالاهای پرفروش را معرفی می‌کند، وب‌سایت وینینگ ترکر است. این پلتفرم، ابزاری حرفه‌ای برای فعالان دراپ‌شیپینگ و تجارت الکترونیک است که محصولات پرطرفدار فروشگاه‌ها را به‌همراه جزئیات کامل شناسایی می‌کند و باعث می‌شود که دیگر زمان و سرمایه خود را برای محصولات ضعیف و کم‌تقاضا، ‌هدر ندهید. با این پلتفرم، می‌توانید ردیابی کنید که مناسب‌ترین پست مشترک در اینستاگرام چیست و چگونه باید از آن بهره برد.

پست‌های مشترک چگونه کار می‌کنند؟

ایجاد پست مشترک، مشابه یک فرایند ساده انتشار پست در اینستاگرام است. هنگامی که قصد دارید یک پست یا ریل جدید را به اشتراک بگذارید، گزینه تگ‌کردن افراد (Tag people) را دارید. در بین گزینه‌های تگ، گزینه «دعوت از همکار» (Invite Collaborator) را پیدا کنید. با انتخاب این گزینه، می‌توانید کاربر دیگری در اینستاگرام را جستجو و او را برای همکاری در پست خود دعوت کنید. پس از اینکه آن‌ها دعوت را پذیرفتند، پست مورد نظر، به‌طور همزمان در هر دو پروفایل منتشر خواهد شد. هر دو کاربر می‌توانند آمارهای پست (مانند میزان دسترسی، نمایش و تعامل) را مشاهده و کامنت‌ها را مدیریت کنند.

مزایای پست‌های مشترک در اینستاگرام

اکنون که متوجه شدید پست مشترک در اینستاگرام چیست، وقت آن رسیده که با مزایای این قابلیت آشنا شوید. استفاده از پست‌های مشترک مزایای متعددی را برای افراد، تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارها به‌همراه دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید: با ایجاد پست‌های مشترک با حساب‌های دیگر، اینستاگرام پست شما را به مخاطبان آن‌ها و مخاطبان خودتان نشان می‌دهد. این روشی دوجانبه برای افزایش آگاهی از برند و دسترسی به کاربرانی است که معمولاً محتوای شما را نمی‌بینند.
  • تعامل را افزایش دهید: با همکاری‌های محتوایی با شرکای مناسب، تعامل بیشتری به دست می‌آورید؛ زیرا محتوای مشترک برای هر دو مخاطب جذاب است.
  • از تخصص تولیدکنندگان محتوا بهره ببرید: تولیدکنندگان محتوا در خلق محتوای جذاب برای جلب بازدید و تعامل مهارت دارند. همکاری با آن‌ها به برند شما این امکان را می‌دهد که از تخصص و محتوای باکیفیت آن‌ها بهره‌مند شوید.
  • برندی معتبر بسازید: همکاری با دیگر تولیدکنندگان و برندها به مخاطبان شما نشان می‌دهد که با ارزش‌های آن برند هم‌راستا هستید. این روشی سرگرم‌کننده و انسانی برای نمایش هویت برندتان است.

مشارکت در همکاری‌ها، به شما کمک می‌کند که با دیگر کاربران اینستاگرام و مخاطبان‌شان ارتباط برقرار کنید و مشتریان جدید را به جامعه مخاطبان فعلی خود دعوت کنید. این یعنی گسترش جامعه خود!

آموزش و فعال‌کردن پست‌های مشترک در اینستاگرام

اگر می‌خواهید بدانید که جزئیات ویژگی‌های پست مشترک در اینستاگرام چیست، بهتر است به منابع اختصاصی در این زمینه رجوع کنید. چه در حال تلاش برای درک دقیق ریل‌ها باشید، چه بهینه‌سازی پروفایل خود، یا کاوش در تجزیه و تحلیل‌ها، دسترسی به راهنماهای جامع و گام‌به‌گام می‌تواند برای شما فوق‌العاده مفید باشد. دنبال‌کردن آموزش اینستاگرام دقیق‌ترین مسیر برای استفاده مؤثر از تمام ابزارهایی است که این پلتفرم ارائه می‌دهد. این آموزش‌ها می‌توانند همه چیز را از اصول اولیه پست‌گذاشتن تا استراتژی‌های پیشرفته برای رشد و تعامل پوشش دهند و فرایند یادگیری را بسیار کارآمدتر و هدفمندتر کنند. یادگیری دستورالعمل‌های واضح، تضمین می‌کند که حداکثر استفاده را از ویژگی‌هایی مانند پست‌های مشترک برای گسترش حضور خود و ارتباط با مخاطبان می‌برید.

فرایند فعال‌کردن و ایجاد یک پست مشترک، به‌طور مستقیم با بخش ایجاد محتوا در اینستاگرام ادغام شده است. در اینجا یک توضیح ساده از مراحل انجام کار برای شما می‌آوریم:

1. ایجاد یک پست یا ریل جدید را آغاز کنید: قبل از دعوت از همکاران، یک نفر باید پست را به‌عنوان نویسنده اصلی ایجاد و منتشر کند. برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی دکمه «+» در پایین وسط صفحه ضربه بزنید. می‌توانید از این قابلیت برای پست‌های فید و ریلز استفاده کنید.

2. مدیا خود را انتخاب کنید: عکس‌ها یا ویدیوهایی که می‌خواهید به‌صورت مشترک منتشر کنید انتخاب کنید، سپس روی «بعدی» ضربه بزنید تا ادامه دهید. ویرایش‌های دلخواه را روی محتوای خود انجام بدهید و روی “Next” ضربه بزنید.

آموزش و فعال‌کردن پست‌های مشترک در اینستاگرام

3. به صفحه اشتراک‌گذاری بروید: در صفحه‌ای که کپشن، تگ افراد و مکان را اضافه می‌کنید، گزینه “Tag people” را جستجو کنید و روی “Invite Collaborator” کلیک کنید. یک نوار جستجو ظاهر می‌شود. نام کاربری فردی را که می‌خواهید با او همکاری کنید تایپ و او را از نتایج انتخاب کنید. می‌توانید تا پنج همکار را در یک پست یا ریل واحد استفاده کنید.

وینینگ ترکر، ابزاری کلیدی برای فعالان تجارت الکترونیک

4. به اشتراک گذاشتن پست: پس از اینکه کپشن، مکان و همکار خود را اضافه کردید، روی “Share” ضربه بزنید. پست در پروفایل شما ظاهر می‌شود و  در ادامه دعوتی برای کاربر دیگر ارسال خواهد شد.

5. پذیرش همکار: همکار دعوت شده یک اعلان دریافت خواهد کرد. با پذیرفتن این دعوت، پست در پروفایل آن‌ها نیز ظاهر می‌شود.

نکاتی برای پست‌های مشترک مؤثر

این فرایند فعال‌سازی، استفاده از مزایای محتوای مشترک را برای شما قابل دسترس می‌کند.

نکاتی برای پست‌های مشترک مؤثر

برای به حداکثر رساندن تأثیر پست‌های مشترک خود، این نکات را در نظر بگیرید:

  • شریک مناسب را انتخاب کنید: با حساب‌هایی همکاری کنید که مخاطبان هدف مشابهی دارند اما محتوای مکملی ارائه می‌دهند. دنبال‌کنندگان آن‌ها باید واقعاً به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند باشند و بالعکس.
  • از قبل در مورد محتوا و کپشن توافق کنید: با همکار خود در مورد محتوای بصری و کپشن همراه آن هماهنگ کنید تا اطمینان حاصل شود که با هر دو برند یا سبک شما همسو است و هدف همکاری را به وضوح منتقل می‌کند.
  • همکاری را تبلیغ کنید: هر دو طرف را تشویق کنید تا پست مشترک را در استوری‌های اینستاگرام خود یا سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی تبلیغ کنند تا ترافیک بیشتری را به پست هدایت کنند.
  • با کامنت‌ها تعامل داشته باشید: هر دو همکار باید به طور فعال به کامنت‌های روی پست پاسخ دهند تا تعامل بیشتر را تشویق کرده و قدردانی خود را نسبت به مخاطبان نشان دهند.
  • نتایج را تجزیه و تحلیل کنید: پس از اینکه پست مدتی فعال بود، به آمارهای آن نگاه کنید تا ببینید چگونه عمل کرده است. دسترسی، تعامل و هر دنبال‌کننده جدیدی را که به دست آورده‌اید پیگیری کنید تا موفقیت همکاری را ارزیابی کنید. این داده‌ها برای اصلاح استراتژی همکاری شما حیاتی هستند.

تصور می‌کنید قدرت پست مشترک در اینستاگرام چیست؟ پاسخ به این سوال را باید در گسترش دسترسی، تقویت تعامل و ایجاد ارتباطات در جامعه یافت. با درک نحوه عملکرد آن‌ها و اجرای استراتژی‌های مؤثر، می‌توانید از این ویژگی برای بهبود قابل توجه حضور خود در این پلتفرم بهره ببرید.

وینینگ ترکر، ابزاری کلیدی برای فعالان تجارت الکترونیک

با وینینگ ترکر به‌راحتی متوجه خواهید شد که قابلیت پست مشترک در اینستاگرام چیست و با تحلیل داده‌های، محصولات پرطرفدار را خیل زود شناسایی می‌کنید. این پلتفرم با ارائه وبسایت‌های حرفه‌ای، اکانت‌های وریفای‌شده برای تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام و پشتیبانی مستمر، به کاربران امکان می‌دهد که با صرفه‌جویی در زمان و هزینه، به موفقیت برسند. وینینگ ترکر نه‌فقط یک ابزار، بلکه همراهی قابل اعتماد برای پیشرفت در دنیای رقابتی تجارت آنلاین است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =